Fragen? Antworten! Siehe auch: Alternativlos
McKinsey’s consultants, the attorney general revealed, had instructed the drug company, Purdue Pharma, on how to “turbocharge” sales of OxyContin, how to counter efforts by drug enforcement agents to reduce opioid use, and were part of a team that looked at how “to counter the emotional messages from mothers with teenagers that overdosed” on the drug.
Oh wow. Das, äh, … wow.Mal rein aus morbider Neugierde heraus: Was haben sie denn empfohlen?
McKinsey also recommended that Purdue redirect its sales force to focus on doctors who were especially prolific prescribers of OxyContin, according to the suit. One slide made public by the attorney general’s office, attributed to McKinsey, focused on one doctor in the town of Wareham, Mass., who almost doubled his annual output of OxyContin prescriptions after a big increase in visits from Purdue sales representatives.
Hui, verdoppelt? Na das lohnt sich ja! Aber was, wenn ein Arzt sich weigert? Dann mobilisiert man die Patienten (deshalb richtet sich US-Pharmawerbung immer an die Patienten. "Fragen Sie Ihren Arzt nach …" ist da praktisch immer die Hauptmessage)!If doctors resisted, McKinsey recommended that Purdue employ “patient pushback,” getting patients to lobby for OxyContin, according to the suit.
Falls ihr mal eine Oxycontin-Werbung von Purdue Pharma sehen wollt: Youtube liefert!Also unter diesen Umständen bin ich dafür, dass die Bundeswehr sich statt von McKinsey von einer anderen inkompetenten Geldverbrennungsfirma beraten lässt. Wie wäre es mit T-Systems? Ich hörte, die hatten Massenentlassungen letztes Jahr? Da wäre die Kohle doch bestimmt sinnvoller verbrannt als bei Drogendealer-Beratern?